Architektura ve 3D
Slunce a světla
Pokud je vyžadováno přirozené osvětlení, je možné jednoduše určit polohu slunce pomocí příkazu PhotoIDEA > Slunce, který zobrazí dialog s množstvím parametrů jako jsou datum a čas, město a podobně.Navíc díky příkazu PhotoIDEA > Umístění světel, může uživatel umístit světelný zdroj. Když je zvolena pozice světla, vyžaduje program v příkazovém řádku zadání názvu světla (např. 1) a pak jeho X a Y souřadnice reprezentující jeho umístění v půdoryse, které lze jednoduše zadat s použitím myši, a nakonec zadání jeho výšky pomocí číselného údaje. Světlo lze po té zobrazit jako symbol s názvem uprostřed například pomocí příkazu Editace světel.
Příkaz PhotoIDEA > Editace světel vede k dialogu, kde je možné zadávat různé typy světel a jejich atributy (rozptýlené nebo bodové světlo, reflektor a vzdálené světlo.
Také příkaz PhotoIDEA > Pozadí je používán pro výběr prostředí za scénou. Možnosti jsou "pouze barva" nebo připojený obrázek jako digitální fotografie pořízená z příslušného místa nebo oblaho s mraky.
Volba PhotoIDEA > Opar nastaví a aktivuje zobrazení oparu.