Architektura ve 3D
Knihovna materiálů
IDEA obsahuje knihovnu materiálů připravenou k použití v modelu.Pro aktivaci knihovny materiálů proveďte jedno z následujícího:
Zvolte PhotoIDEA > Knihovna Materiálů.
Na panelu nástrojů Render zvolte ikonu Knihovna materiálů.
Napište matlib a stikněte Enter.
Po aktivaci volby Knihovna materiálů se zobrazí následující dialogové okno:
V levém sloupci se nachází výpis materiálů, které jsou v projektu k dispozici, v pravém sloupci seznam materiálů, které máte k dispozici z knihovny materiálů (např. Render. mli). V případě, že potřebujete v projektu požít materiál z knihovny, stačí jej pouze vybrat (zvýrazní se modře) a zvolit tlačítko Import. Materiál se přesune z pravé na levou stranu. Před přesunem si také můžete zobrazit náhled tohoto materiálu pomocí voleb uprostřed dialogového panelu. Náhled může být zobrazen jako koule nebo krychle dle volby pod tlačítkem Náhled. Další volby dialogu mají tyto funkce:
Export: Jedná se o obrácený proces oproti Vložení a přesunuje materiál z projektu do Knihovny materiálů.
Odstranit: Tato funkce odstraní materiál buď ze souboru projektu nebo z otevřené Knihovny materiálů.
Čistit: Tato volba odstraní materiály, které nejsou v aktuálním výkrese připojeny k objektu, barvě nebo hladině.
Otevřít: Otevře jinou knihovnu materiálů, kam mohou být materiály ukládány nebo z ní vybírány.
Uložit: Uloží úpravy provedené v otevřené knihovně nebo uloží knihovnu pod jiným názvem.