Architektura ve 3D
Editace materiálů
Uživatel může upravovat všechny materiály pomocí příkazu PhotoIDEA > Editace materiálů, který zobrazí následující dialog:Existují zde tyto možnosti:
Náhled: Zobrazí náhled zvoleného materiálu.
Krychle/Koule: Volba, zda je náhled materiálu zobrazen na krychli nebo kouli.
Připojit: Tato možnost připojí vybraný materiál k objektu, který po té vyberte.
Odpojit: Tato volba odstraní materiál z objektu.
Dle ACI (dle barvy): Tato volba propojí materiál s barvami.
Dle hladiny: Tato volby propojí materiály s hladinami.
Upravit: Tato volba zobrazí následující okno, které umožní úpravy materiálu.
Je možné upravovat všechny atributy materiálu, které se zobrazí na levé straně pomocí nastavení hodnoty posuvníkem nahoře. Je také možné upravit barvu nastavením složek červené, zelené a modré (RGB) nebo volbou mezi RGB a HLS barevnými systémy.
Lze upravovat Barvu/Vzor, Světlo okolí, Odraz, Hrubost, Průhlednost, Reliéf (Bump-Map) a přiřazenou Bitmapu. Tato volba umožňuje nastavit rozměr obrázku, kteý je umístěn jako materiál tak, že se zobrazí ve své přirozené velikosti.
Materiály nastavené ve PhotoIDEA mají přirozené měřítko, ale uživatel může nastavit své vlastní, pokud bude chtít. Podporována je i možnost vložené nového materiálu díky několika příkazům jako Duplikovat (kopírovat existující materiál na nový a za účelem dalších úprav) nebo Nový (vytvoření nového materiálu od začátku založeného na Základním, Žule, Mramoru nebo Dřevu).